söndag 20 januari 2013

Byrds 'Bout Burlesque

Burlesk för mig är självkännedom, självkänsla och självförälskelse. Det är att reclaima och hylla kroppen - och då menar jag _alla_ kroppar! -, återupptäcka och göra något så tabubelagt som att klä av sig och ha roligt samtidigt. Allt detta iklädd glitter, fjädrar, lösfrallor och sitt eget fantastiska jag. Kan det bli bättre?
- Bettie Bangtail 


Burlesque is a special kind of freedom. When I'm on stage, surrounded by glitter and feathers, enjoying my body and my fabolous self, the voices in my head go silent.
- Lucy Freckless


 Burlesk för mig är självförverkligande. Det är en plattform för mig att skapa acceptans - både för mig och andra. Jag är en artist, en stjärna och tvingas inte in i sociala normer där jag förväntas att bete mig eller att se ut på ett visst sätt. Jag står upp för mig och min rätt att göra vad jag tycker är magiskt. Burlesk är mitt liv och jag älskar varje sekund rampljuset lyser upp min glittriga stjärnglans.
- Ravennoir De Absinthé


Enkelt uttryckt gör burlesk mitt liv mycket roligare. Varje vecka får jag fantastiskt roliga träningar med inspirerande kvinnor att se fram emot. Inte nog med det; att dansa burlesk har ändrat hur jag ser på mig själv, jag kan ju göra allt! Som om inte detta vore nog så är burlesken min lilla hemlighet... som jag bara delar med de som förtjänar det.
- Golden Ivy  


För mig är burleskandet ett ställningstagande, en feministiskt aktion. Att få bestämma över min egen kropp, att få synas på mina egna villkor, att få leka, dansa, skratta, spela olika roller, att få leka med normerna, att få ifrågasätta kvinnligheten & leka med den stereotypa Kvinnan, det är burlesk för mig.
 - Ruby Rawr 


 For me burlesque is aa art, it's a way to express myself, my thoughts. It's my way to be free.
There is no such thing as a "perfect body", the "perfect score" or anything with perfect. 
Because perfect is a way to say that there is something that's not okey.
Burlesque is to be yourself. No buts.Only pure joy and a lot of boobies
- Novah Dandelion
 
Burlesk är min religion, min ideologi, min fristad, min kärlek, mitt hem, min passion, mitt liv.
- Dixie TilDawn
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar